Loading color scheme

SCWEW Lekcja otwarta - Niech wygra najlepszy!

2022_03_scwew_scratch_2

Dnia 29/03/2022 w klasie IVa odbyła się lekcja pt. "Niech wygra najlepszy! Jak policzyć punkty w programie Scratch? - zmienne i struktury danych". Lekcja odbyła się w ramach projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)”. Na zajęciach uczniowie poznali takie pojęcia jak dane, struktura danych, zmienna, lista. Uczyli się wykonywania na nich operacji, a także praktycznego ich zastosowania w postaci programów kalkulator, sklep jak również gry z naliczaniem punktów dla jednego oraz dwóch graczy. Z racji, że dłuższa praca przy komputerze bywa męcząca, uczniowie wzięli udział w zajęciach ruchowych, poprzez zagranie w grę, gdzie to oni byli kontrolerami, a punkty zdobywali poprzez łapanie wirtualnych piłek swoimi rękami. Jednym słowem było dużo śmiechu i zabawy :)!

Dla osób chcących pobawić się w domu, link do gry poniżej, wymagana kamera internetowa (można bawić się rodzinnie):
https://scratch.mit.edu/projects/669684962

Uczniowie pokazali, że rozumieją temat i poruszone w nim zagadnienia czego dowodem były zaprogramowane przez nich, własne wersje gier.

Prowadzący:
Łukasz Run