Loading color scheme

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

12 – 13 października 2016 roku klasa V Szkoły Podstawowej wybrała się na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem zwiedzania było Muzeum Minerałów i Skamieniałości, gdzie oglądaliśmy obróbkę kamienia i szlifowanie najpiękniejszego znanego i cenionego na całym świecie krzemienia pasiastego. Następnie uczniowie udali się wraz z opiekunami do Centrum Nauki Leonardo da Vinci, gdzie mogli zobaczyć, dotknąć i samemu przeprowadzić eksperymenty nad unikalną wystawą „Człowiek – niezwykła maszyna”. Wieczorem udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do schroniska młodzieżowego Ventus, gdzie przed kiełbaskami szaleliśmy z Panem Pawłem bawiąc się w  gry interakcyjne, a z Panią Magdą i Panią Kasią rozwiązywaliśmy trudne kalambury.

Po obfitym śniadaniu udaliśmy się do rezerwatu geologicznego Kadzielnia, a następnie wspięliśmy się na szczyt Łysej Góry, gdzie mogliśmy otrzymać Boże Błogosławieństwo samymi relikwiami Krzyża Świętego. Zwieńczeniem naszej wyprawy było obejrzenie ruin zamku Ossolińskich w Ujeździe tzw. „Krzyżtopór”. Uczniowie zadowoleni i pełni wrażeń wrócili szczęśliwie do domu.

Opiekunowie wycieczki: Magdalena Pętala, Paweł Tokarski, Katarzyna Dubaj, Sylwia Kamińska