Loading color scheme

Oko w oko z dinozaurami i nie tylko...

2021_06_wycieczka_do_baltowa_1

W piątek 11 czerwca 2021 r. uczniowie klas: IV a, IV b, IV c wraz ze swoimi wychowawcami i nauczycielem religii wyruszyli na wycieczkę do Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego.

Tuż po przybyciu do Bałtowa okazało się, że już czekał na nas niezwyczajny autobus School Bus, który zawiózł nas do położonej w Zwierzyńcu Górnym krainy dzikich zwierząt. Dostojne wielbłądy na wyciągnięcie ręki, leniwie przechadzające się lamy, grasujące w samopas strusie, sympatyczne alpaki – to niecodzienny widok z okien autobusu... Po udanej przejażdżce pan przewodnik zaprosił nas do zwiedzania najpiękniejszych polskich zamków i pałaców w miniaturze. Zamek Królewski w Warszawie, w Malborku, Lubelski, Wawel – to tylko niektóre spośród 48 dostępnych dla zwiedzających perełek architektury wiernie odwzorowanych w skali.

Przed obiadem zapukaliśmy na chwilę do Sabatówki – Wioski Słowiańskiej, aby chociaż trochę poznać zwyczaje dawnych Słowian i zapewniamy, że to miejsce urokliwe, magiczne. Oczywiście obowiązkowym punktem wycieczki była wizyta w Gościńcu Bałtowski Zapiecek - tutaj, w pięknych wnętrzach zjedliśmy smaczny posiłek. Okazało się, że największe (i to dosłownie!) emocje dopiero przed nami. Rollercoaster dostarczył nam niezapomnianych, wspaniałych przeżyć. Warto wiedzieć, że jest to tak naprawdę tor saneczkowy, którego trasa wije się nad Zwierzyńcem Dolnym, co pozwala na ciekawe obserwacje przyrody, ale pod warunkiem, że postanowimy jechać nieco wolniej (saneczki mają hamulec i można decydować o prędkości zjazdu).

Nadszedł czas spotkania oko w oko z dinozaurami w JuraParku. Pani przewodnik swoimi opowieściami przeniosła nas do odległych czasów, w których żyły potężne gady. Mieliśmy możliwość podziwiania zrekonstruowanych w naturalnych wymiarach (z gigantozaurem na czele) prehistorycznych zwierząt. W Muzeum Jurajskim chyba najbardziej okazale prezentował się długi na 2 metry model głowy mozazaura oraz kości i zęby dinozaurów. Jeszcze więcej emocji dostarczyła wszystkim wizyta w Oceanarium – dzięki trójwymiarowej technologii zobaczyliśmy życie podwodne sprzed tysięcy i milionów lat. Spotkaliśmy się oko w oko z potężnym megalodonem, rybopodobnym mozazaurem, płetwojaszczurem plejozaurem – wszystkie te okazy mogliśmy podziwiać w ich naturalnej wielkości. Co do jednego możemy być pewni: każdy z nas zapamięta na długo wizualizację 3D drapieżnych rekinów!

Czy warto wybrać się do Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego? Koniecznie! To była inspirująca podróż w czasie do prehistorii.